петък, 19 юли 2019 г.

Как да използвамe блога за бизнес цели?

Вие искате трафик към вашия сайт. Блогът генерира трафик. 

Всеки знае първата част, но изненадващо малко бизнеси обръщат внимание на втората.


Как се генерира трафик?

Колкото повече блог постове имате, толкова повече трафик привличате към сайта си, защото се подобрява SEO /Search Engine Optimization/ - повишава се възможността сайтът да бъде намерен по-лесно от търсачките.

Как става това?



Писането на постове означава повече страници във вашия сайт. Повечето страници предполагат повече вътрешни линкове към началната страница.

Вътрешните линкове са нещо много хубаво, но още по-добре е да има линкове от други сайтове. Когато ваш пост е споделен от социална медия поради доброто си съдържание и ваш линк е поставен в други сайтове, то рейтингът на сайта ви се повишава. По-лесно се генерират линкове от интересно съдържание, отколкото от страници с продукти.

Когато редовно поддържате блога си, това е сигнал, че сайтът е активен. Гугъл следи тези промени и повишава рейтинга на сайта.

Блогингът ви дава възможност да създавате съдържание около ключовите думи, които таргетирате и по този начин да увеличавате трафика към своя сайт. Колкото повече ключови думи използвате в постовете си, толкова повече потенциални клиенти ще попадат на вашия блог.

Една от успешните стратегии да имате много страници във блога си е просто да отговаряте на въпросите на вашите клиенти. Всеки въпрос и неговият откровен отговор много бързо ще издигне рейтинга на блога.


Блогът е маркетингова платформа за разказване на вашата история.


Най-добрата причина да имате блог е, че можете да изградите общност от постоянни клиенти. Как да ги задържите и защо трябва да се разказват истории?

Погледнете анатомията на един блог. Имате заглавие, което казва на читателите какво да очакват. Имате място да разкажете история. Можете да включите редица визуални ресурси - картинки, видеа, линкове към филми. Историята въздейства емоционално на хората, а те обичат това.

Можете да разкажете интересни случки от създаването на вашия бизнес. Може да сте стартирали на шега и да сте развили идеята си до нещо голямо. Може да сте започнали, отговаряйки на нуждите на хората около вас. А може да сте били вдъхновени да изградите бизнеса си след екскурзия в чужбина?

Освен разказването на история, другото важно нещо е да разкриете по най-бляскъв начин характерните особености на вашите продукти. Вие сте един от най-добрите експерти във вашата област. Можете да разкажете от какво и как са произведени те, да опишете занимателни моменти от тяхната история, транспортиране, доставка и пр.

Така, че пишете и привличайте вниманието към своята история и своите продукти!


Блогът ви отличава от останалите.


Когато пишете добри постове, които хората искат да четат и да споделят, Гугъл отчита това и личният ви рейтинг също се повишава. Всеки линк към вашия сайт от социална медиа или други блогове сигнализира на Гугъл, че нещата, които правите, са стойностни и си струват.

Доброто съдържание затвърждава вашата експертиза и ви представя като авторитетна личност, на която може да се има доверие. Качественият пост може да привлече вниманието на хора и медии извън вашата област и това да доведе до бързо разрастване на популярността и продажбите ви.

Никога не знаете кой чете, Освен, когато не поствате - тогава сте сигурни, че броят на читателите е 0.


Откъде да намирате идеи за постовете?


Вие не сте голям писател, нали? И не можете да намерите време да се отдадете на писане?!

Трябва да разберете, че последното е грешка. Блогингът е ценност. Ако имате време да подържате няколко социални платформи, тогава ще намерите време да пишете по един пост всяка седмица.

И не се притеснявайте, че не сте голям творец. Постът може да бъде кратък. Или да поставите линк към интересно съдържание, на което сте попаднали в мрежата. А може да споделите видео.


Ето някои предложения за теми на постовете:


  1. Историята на вашето начало, визия, растеж.
  2. Вашите продукти - откъде са, как са произведени, какви са основните им характеристики.
  3. Ръководства за използване на продуктите.
  4. Съобщения за продажба.
  5. Събития, които провеждате или в които участвате.
  6. Съвети по отношение на продуктите - ваши и чужди.
  7. Запознаване с новостите в компанията.
  8. Развитие на индустрията.
  9. Нещо забавно, което сте намерили в мрежата. Не е задължително да бъде свързано с продукта.



Не се чувствайте ограничени. Ако продавате хранителни продукти, публикувайте любимите си рецепти. Ако продавате тениски със забавни картинки, поставете линк към вицове или анимационни филмчета, които сте гледали тази седмица. Ако продавате собственото си изкуство, може да дискутирате любимите си картини. Тези неща не са трудни, ако познавате продуктите си достатъчно добре.


Заключение


И така, пишете блог постове! Те ви помагат да имате повече клиенти и да продавате вашите продукти.

Нещо, което напишете сега, може да донесе резултати в бъдеще. Въпреки, че може да нямате клиенти сега, постът ви е възможно да има хиляди посещения. Кой не би желал да продаде нещо, което е рекламирал преди две години?

Успехи и вдъхновение!



4 коментара:

  1. Много полезна информация!:)Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че постът ви е харесал и се надявам да ви бъде от полза.

      Изтриване
  2. Благодаря! Искам да си направя блог. Навреме ви открих!

    ОтговорИзтриване
  3. Здравей Маги, Всичко това ,което е написано тук за блога се отнася за целият униблог ,който имам от успей в България или за мястото е страниците дето е написано Блог

    ОтговорИзтриване